Pitanje koje se nameće na samom početku je: Što je kvaliteta?
Postoji nekoliko uvriježenih izjava:
I tako dalje, stvarno ih ima bezbroj.
Sve su ove izjave točne, međutim pitanje koje sljedeće moramo postaviti je: ŠTO JE KVALITETA za vas?
Kvaliteta je vrlo osoban dojam, svatko od nas ima različita očekivanja od određenog proizvoda ili usluge, stoga će i mjerilo za kvalitetu biti različito. Poput ljepote, i kvaliteta je u oku promatrača, u ovom slučaju korisnika ili kupca.
Na većini seminara koji daju uvodno znanje o ovoj tematici postavlja se isto pitanje: koji je auto kvalitetniji – Mercedes ili Renault 4.
Naravno, 99% polaznika kao iz topa kaže Mercedes. I oni su u pravo ako se gleda da je Mercedes auto koji ima svu moguću tehnologiju danas, koji ima sve moguće sigurnosne atribute, koji je brz itd. Međutim, hoćete li s takvim Mercedesom ići u polje od nekoliko hektara i prevesti neki alat ili sanduke robe? Naravno da nećete, tada će vam stara Renault 4 biti dovoljno kvalitetna za obavljanje tog posla.
I eto nas na prvoj lekciji: kvaliteta proizvoda ili usluge nije ono što ste vi uložili u to, to je ono što klijent ili kupac dobiva iz toga. (Peter Drucker)
Za Kvalitetu s lakoćom
Vaša Kristina