ISO 9001:2015 je osnovni standard koji se smatra bazom za sve ostale standarde. Prvi put je objavljen 1987., ažuriran je 1994., potom u 2000. te 2008. godini. Zadnja verzija objavljena je u rujnu 2015. godine i predstavlja peto izdanje koja zamjenjuje sva prethodna izdanja.
ISO 9001 može se primijeniti se na sve vrste organizacija, bez obzira koje su veličine ili što rade. Ovaj standard može pomoći bilo kojoj organizaciji da postigne standarde kvalitete. Međutim, ne morate imati certifikat ISO 9001 da biste imali uspješan sustav upravljanja kvalitetom. Možete razviti moćne procese upravljanja kvalitetom poslovanja koji donose velike prednosti bez ikakve certifikacije prema ISO 9001. Nije važan certifikat ISO 9001 na zidu; već upotreba odgovarajućih sustava, metoda i procesa koji čini razliku, i donose sve prednosti.
Mnoge tvrtke smatraju da će uvođenjem sustava upravljanja kvalitetom prema ISO 9001 (QMS) postati kvalitetna tvrtka. Ne, to je potpuno pogrešno! ISO 9001 ne može stvoriti kvalitetu. Certifikat ISO 9001 nije rješenje da postanete kvalitetna tvrtka ili da dobijete kvalitetu u svojim proizvodima i uslugama. ISO 9001 daje vam okvir za upravljanje. ISO 9001 vam ne govori KAKO dizajnirati i stvarati kvalitetu svojih proizvoda i usluga.
Zamislite ISO 9001 kao skup praznih polica s određenim odjeljcima. Na vama je da osmislite i izgradite idealne procese i proizvode koji će zadovoljiti vaše klijente. ISO 9001 to nikada ne može učiniti za vas, on samo pohranjuje vaše QMS dokumente – knjige – na svoje police.
Što znači kvalitetno poslovati, koja su to načela kvalitete koja će poboljšati učinkovitost poslovanja i postići održiv uspjeh, čitajte u sljedećem blogu.
Za kvalitetu s lakoćom
Vaša Kristina